LA INTERACCIÓN DE LOS FACTORES INDIVIDUALES Y ORGANIZACIONALES COMO BARRERAS DEL APRENDIZAJE: PROBLEMAS DE ACTITUD Y TECNOLÓGICOS A LOS QUE SE ENFRENTAN LAS PYMES EN MÉXICO
DOI:
https://doi.org/10.19136/hitos.a15n42.4267Abstract
El presente artículo se divide en tres apartados. En el primero se realiza una aproximación teórica a los conceptos básicos del aprendizaje organizacional (AO),
haciendo énfasis en la manera en que intervienen en él los factores organizacionales e individuales. En este punto se destacan los problemas de actitud y de
aplicación tecnológica como barreras de aprendizaje. En el segundo apartado, se presenta un breve panorama de la situación actual de las PYMES en México.
Finalmente, en el tercer apartado, se analiza la manera en que influyen las barreras defensivas de actitud y tecnológicas en el aprendizaje organizacional de las
PYMES. Se concluye que estos factores dificultan a las PYMES en nuestro país, tener la capacidad de generar y aplicar el conocimiento desarrollado por sus
trabajadores.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
As a requirement for the manuscript, the author is requested to provide the Copyright Assignment Letter, so that the Journal has the publication rights and to avoid plagiarism.
PLAGIARISM POLICIES
The Editorial Board of the Journal HITOS DE CIENCIAS ECONÓMICO ADMINISTRAIVAS has the authority to reject in the review process any manuscript that does not have adequate citation in the documents consulted in its scientific research work, which can be considered as plagiarism behaviors. Likewise, the referees carry out the plagiarism review using specialized software, such as iThenticate, among others.
COPYRIGHT POLICIES
Authors who have publications in the journal accept the following terms: • At the time the manuscript is accepted, the author transfers the copyright to the Journal HITOS DE CIENCIAS ECONÓMICO ADMINISTRATIVAS.
- The authors may make additional agreements for non-exclusive distribution of the published version of the article (e.g., including it in an institutional repository or publishing it in a book) provided that the initial publication in this journal is indicated.
- Authors are allowed and recommended to publish their research work on the Internet (eg, institutional or personal files), which would allow more beneficial exchanges to increase the citation of the published work.
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International