TURISMO CULTURAL Y MARKETING EN LA RUTA “EL ARTE DEL TEQUILA Y LA MÚSICA BAJO EL SOL” EN JALISCO, MÉXICO
DOI:
https://doi.org/10.19136/hitos.a25n71.3606Keywords:
Turismo. Ruta el Arte del Tequila y la Música Bajo el Sol. Posicionamiento.Abstract
OBJETIVO: Analizar el producto turístico cultural y el marketing de la ruta "la cocina al son del mariachi" enmarcada en el Pueblo Mágico de Tequila, Jalisco y que también pertenece a la gran ruta “El Arte del Tequila y la Música Bajo el Sol”, que abarca a las entidades de Nayarit y Colima, en México. MATERIAL Y MÉTODO: El trabajo se basó en una amplia revisión documental con un análisis exploratorio sobre las estrategias de turismo y marketing de la ruta de referencia. RESULTADOS: La ruta El Arte del Tequila y la Música Bajo el Sol, está posicionada en mercados nacionales e internacionales. El producto ícono (Tequila), es determinante para su éxito. Existe participación de doble hélice que ha impulsado la ruta con estrategias de promoción compartida, tiene la distinción como patrimonio cultural mundial, posee denominación de origen, Distintivo Turístico Tequila y cuenta con servicios complementarios altamente diferenciados. CONCLUSIONES: La ruta gastronómica analizada, es un destino turístico cultural con características multi-temáticas. Los servicios complementarios, permiten un producto turístico de alta calidad, diferenciado y competitivo. Sus estrategias de marketing han sido efectivas y la recepción de visitantes es de 1.2 millones al año.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
As a requirement for the manuscript, the author is requested to provide the Copyright Assignment Letter, so that the Journal has the publication rights and to avoid plagiarism.
PLAGIARISM POLICIES
The Editorial Board of the Journal HITOS DE CIENCIAS ECONÓMICO ADMINISTRAIVAS has the authority to reject in the review process any manuscript that does not have adequate citation in the documents consulted in its scientific research work, which can be considered as plagiarism behaviors. Likewise, the referees carry out the plagiarism review using specialized software, such as iThenticate, among others.
COPYRIGHT POLICIES
Authors who have publications in the journal accept the following terms: • At the time the manuscript is accepted, the author transfers the copyright to the Journal HITOS DE CIENCIAS ECONÓMICO ADMINISTRATIVAS.
- The authors may make additional agreements for non-exclusive distribution of the published version of the article (e.g., including it in an institutional repository or publishing it in a book) provided that the initial publication in this journal is indicated.
- Authors are allowed and recommended to publish their research work on the Internet (eg, institutional or personal files), which would allow more beneficial exchanges to increase the citation of the published work.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike-4.0 International License.