LA ACREDITACIÓN DE LOS PROGRAMAS EDUCATIVOS EN LAS UNIVERSIDADES PÚBLICAS
DOI:
https://doi.org/10.19136/hitos.a0n65.1910Keywords:
Calidad. Evaluación. Acreditación. Educación Superior.Abstract
Objetivo: Identificar los nuevos roles que deben jugar los docentes y los alumnos en el proceso de la acreditación de los programas educativos de licenciatura en las áreas económico administrativas. Material y método: El método de estudio que se propone es analítico y descriptivo basado en la experiencia y aplicación de entrevistas personales a profesores, alumnos y personal administrativo. La metodología utilizada es de enfoque cualitativa. Resultados: Los resultados que se presentan son preliminares en virtud de que la investigación está en proceso y muestran que los profesores y alumnos en las áreas económico administrativas no están debidamente informados de la verdadera filosofía del significado de un programa de estudio acreditado. Conclusiones: Las universidades que han logrado la acreditación de sus programas educativos deben diseñar estrategias para difundir los resultados entre sus profesores y alumnos así como evaluar las ventajas de los nuevos roles y compromiso en el proceso de acreditación.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
As a requirement for the manuscript, the author is requested to provide the Copyright Assignment Letter, so that the Journal has the publication rights and to avoid plagiarism.
PLAGIARISM POLICIES
The Editorial Board of the Journal HITOS DE CIENCIAS ECONÓMICO ADMINISTRAIVAS has the authority to reject in the review process any manuscript that does not have adequate citation in the documents consulted in its scientific research work, which can be considered as plagiarism behaviors. Likewise, the referees carry out the plagiarism review using specialized software, such as iThenticate, among others.
COPYRIGHT POLICIES
Authors who have publications in the journal accept the following terms: • At the time the manuscript is accepted, the author transfers the copyright to the Journal HITOS DE CIENCIAS ECONÓMICO ADMINISTRATIVAS.
- The authors may make additional agreements for non-exclusive distribution of the published version of the article (e.g., including it in an institutional repository or publishing it in a book) provided that the initial publication in this journal is indicated.
- Authors are allowed and recommended to publish their research work on the Internet (eg, institutional or personal files), which would allow more beneficial exchanges to increase the citation of the published work.
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International